June 3, 2009

G.A.T ker? Senang je kene titik.

Semalam dalam jam 2.30 pagi ketika aku hendak ke rumah member aku telah di sound oleh seorang "brader taksub" yang juga merangkap sebagai jiran tetangga di kawasan rumah member aku. Tujuan brader tu mengesound aku atas sebab aku parking kete aku rapat2 sangat di jalan taman tu yang sememangnyer kecik giler... x rapat pon sebenarnyer. Tahap panas hati memang membuak-buak sehinggakan nak bagi sedas dah penumbuk kat brader tuh. Peduli ape kalau die "brader taksub" pon.. aku takut ape.

Yang sebenarnye tujuan aku ke rumah membe aku ade kaitan jugak lah dengan brader tuh. Salah seorang membe aku yang boleh dianggap sebagai hero tamil telah bergaduh dengan geng2 brader taksub itu termasuk brader tu sendiri. Bayangkan seorang membe aku lawan 5 orang geng taksub dan membe aku ni menang dengan hanya lebam sedikit di pipi walhal 2 orang geng taksub telah pecah mukanya. Memang hero tamil. Sememangnya mereka menanggung malu yang amat besar.

Tapi yang tak bestnyer, brader ni mintak "ganti rugi" dari membe aku disebabkan membe aku ni bukan dari kalangan golongan taksub dan mungkin mudah bagi mereka nak titik membe aku ni. Sampai2 jer aku kt brader yang sound aku tu, membe aku dah kene tahan siap parang di leher lagi meninggalkan membe aku yang lain terkial-kial mencari duit "ganti rugi". Macam bangang... aku cakap tak yah bayar.. tapi nak jugak bayar.

Selepas hampir 8 jam selesai jugak lah permasalahan yang sangat macam gampang ni. Macam mane penyelesaian nyer malas ku nak cerita sebab memang tak sesedap pajeri terung aku makan tadi. Tapi yang pasti semuanya memihak kepada membe aku si hero tamil. Nak titik orang konon.. last2 kau yang kene titik. Brader tu dah kahwin, anak pon dah ade tapi perangai cam budak baru masuk tingkatan 1 lagaknyer membuat kan kau menambah2 bencinyer disertai oleh penduduk taman dimana brader tu tinggal. Rata2 hampir kesemua penduduk benci kan die.

Aku orang yang suka kan keamanan dan akan bantu sama2 kaum bukannya perlekeh kaum sendiri tapi dengan kaum lain sampai cium kaki. Dah peduli kan pasal benda2 taksub nih. Bye

7 comments:

  1. hehe~ tahniah naim.. anda sememangnye menyayangi anak bangsa sendiri..

    tabik spring untuk na'im idris...

    ReplyDelete
  2. haha..

    buat xpot der ngan orang camtu..xde berani nak bunuh der...

    dari pi carik duit ubat,baik g repot polis terus.
    haha

    ReplyDelete
  3. jgn lyn org 2...taksub sgt...tah pape....btw aku salute ko bro..hahaha..

    ReplyDelete
  4. baru dia tau sape ko bro..
    GAT kot..siap ade meriam tahap resakse..
    haha syabbash beta!

    ReplyDelete
  5. sifat taksub ni tak kisahlah kat bangsa apa pun adalah dilarang..bukankah kita patut bersederhana? kan? :)

    ReplyDelete