March 23, 2009

tau-tau dah 3 bulan

Selama tiga bulan aku menjalani pesta praktikal kolej aku di Pejabat Pelajaran Daerah Lipis ni. Selama tiga bulan ni jugak lar ak tau serba sedikit tentang camane sebenarnye orang buat kerje, maksud aku bukan masuk keje kul lapan pastu tumbuk kad, wat keje, lunch, kul lima balik. bukan. Sebenar2nye dorang buat keje macam ni tau, mula-mula.. x yah citer ar nanti kontroversi. heboh-hebohkan mende yang orang kate x betol.

Dalam masa tiga bulan ni aku miss banyak benda. kadang tu rase kesal jugak x pergi kenduri member ni, sedare ni, tapi kebanyakannya member la. bila ditanya "nape x pergi?ak dah book sekotak dunhill". dijawabnya "sori lar ak busy lar praktikal lagi, asignment lagi. sori sangat2 lar."
Busy ape ari sabtu ngan ahad. sebenarnya tido jer. minta maaf rakan-rakan taulan kalau ade membaca.

Dan dalam masa tiga bulan ni jugak lar banyak mende yang jadik or menimpa kt aku seperti yang distatedkan dalam entry yang lepas. Paling tak boleh blah time mamat kete tu ajak fight, aku kate "mari ar, bak datang" sambil aku memegang rokok terketar2. Mane taknye, diorang bertiga, 2 orang kt luar ngan aku, 1 orang kt dalam. Walhal aku plak sorang ngan member x leh pakai kt dalam kete. Sibok je asyik cakap ak kenal mamat 3 orang tu, orang tempat aku. Dah tau tolong la setel ngan ak sekali. Last2 slow talk, melayang 50 aku (nak jugak biarpon 50). Sayang jugak 50 tu sebab time tu ade seratus je nk pergi kuantan.

Disaat menanti berakhirnya tiga b
ulan ni, akak aku pulak bertunang ngan pakwe die. kerje navy katenye. Ahh.. x kisah la asalkan die bahagia. Time tu terlintas dalam kepala otak aku, "bila aku nak kahwin ni, kahwin ke tidak aku ni, dapat ke aku kahwin nanti?". Betapa banyaknye persoalan yang bermain di kepala otak aku. Last2 aku cakap dalam diri aku ade kahwin, kalau xde duk umah jage mak bapak ar. Mana lagi murni duk umah jage mak bapak atau duk umah baru ngan bini jauh2, time raye baru balik. Aku sokong perkahwinan, tapi nantilah kalau ade rezeki,ade jodoh ade la tu. Teringat pulak member kerja pembantu vaterinar kat Cameron Highlands bersatu kembali dengan awek cinta kera time sekolah dulu. Last2 ni jgak ko pilih ek, apalagi kahwin jelar.

Dan dipenghujung tiga bulan ni, aku rase macam x best, rase cam kosong. Dengan problem aku yang ak x nak citer langsung pada sesape. Ape lanca pulak rase macam ni, seronok memang lar sebab dah nak abes, tapi di sebalik seronok macam ade sumone suruh aku cari sumthin. Tapi sape? ape nk dicari? Aku rase aku kene keluar dari tempat aku, dari kepompong orang kate. Sejak akhir2 ni aku banyak fikir benda sampai aku x boleh tido, mungkin itu kot penyebabnya. Apa yang aku fikirkan? aku x nak tulis la kot sebab x tau nak tulis macam mana.

Yang pasti tiga bulan yang aku dok mengira bila nk abis tu dah nak sampai ari jumaat nanti. Aku x kan rindu kan ape2. Tapi kala
u nk ikotkan lepas anta report, habis wat final exam ape aku nk buat ha? kemana plak arah tuju? boleh ke aku pergi jauh? ish boleh aku fikir jauh. tp yang lain2.... Argghh ni yang buat aku lagi memikir ni. Biar aku fikir dulu abis2 pastu nanti aku tarok la kat sini. Nak baca silakan, tak nak baca sudah. ape aku kesoh.

Lihat diri ku yang baru tapi tak baru sangat pon. rambut jer.



5 comments:

  1. sangat kacak rambut baru anda.

    :))

    teruskan memotong.

    ReplyDelete
  2. pergh...

    rambut ko x bley blah dowh...

    tggu ak balik lipis~

    ak nk tgk live...

    hahaha~

    :)

    ReplyDelete
  3. Yaziith Su Anaz: x bley potong da nanti terpotong kepla..

    This Is Mine: balik la we, tengok sendiri kehenseman aku. diakui oleh mak cih kiah n mak cik nor jiran aku. juga oleh aya tokei kedai tmn lipis.

    ReplyDelete
  4. hye...sy bru di sini...bley kenalan?

    hee

    ReplyDelete
  5. luvbugagain: boleh sangat2... abang tak de kesah punyer..

    ReplyDelete